منزل لیلی

انتظار ،صبر ،نرفتن...

شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

________________

هوا گرم بود آفتاب سرظهری حسابی از خجالتمان درامده بود...مجبور بودیم برای خرید یک چیز کوچک که قیمتش توی مغازه دوبرابر بود سری به بازار میدان نقش جهان بزنیم...آفتاب که به جای خود وضع زن ها هم به جای خود...
یعنی گاهی وقت ها رد نگاه آقای همسر رو میگیرم ببینم خدایی نکرده چشمش یوقت ........استغفرالله..
بنده خدا از چشمانش خشم فوران میکرد...
توی همان حس و حال سرش را نزدیک به من کرد و گفت: میدونی اصغر (یکی از مدافعان حرم)درمورد این وضع زن ها چی میگفت؟! میگفت امین میدونی از کجا میسوزم و قلبم آتیش میگیره اینکه جوون مردم تو سوریه جلوی چشمم چهل تکه میشد عزیزه مردم ازدست میرفت برای......
 اما خیلی ها انگار نه انگار ...گاهی وقت ها فکر میکنم کاش این جوون ها نمیرفتن تا بعضیا قدر عافیت و امنیت میومد دستشون. .
__________________

سال. 96تازه عقد کرده بودیم که اقای همسر قصد پیاده روی اربعین کرد...من هم تازه عروس و دوران عقد ...حرفم خریدار داشت .بالاخره با هزاربار اشک و قهر ..رضایت داد من هم همراهش شوم...
اما از قضا 
همسفر بد 
انتخاب مسیر نادرست
مسموم شدن اول راه پیاده روی
تاول بزرگ پایم که سبب لنگ زدنم شده بود 
و ......
این ها سرمان امد...
سال 97 بهانه اورد که جای زن نیست خوب است خودت دیدی و خودش رفت..
سال98 دوباره بهانه که جای زن نیست اما اسم خودش هم درنیامد. البته هنوز معلوم نیست  شاید قسمتش شد..
_______________________

این همه زن دراین پیاده روی اند فقط من اضافی ام ....
چرا بعضی مردها حاضر نیستند سختی راه را به جان  بخرن ...چرا نمی دانند  چقدر ثواب دارد.
 
چرا دیگر حرفم خریدار ندارد،!
اینجا باز هم سخت است  خیلی سخت باید به حرف  همسر گوش کرد ...رضای خدا در گرو رضایت همسر ...

تازه میفهمم جهاد زن همسرداری است  یعنی چه...

کم کم دارم مزه ی تلخ پاگذاشتن رو خواسته ها دلم اما شیرینی اطاعت امر خدا رو میچشم....
________________________

مگر  نمی گویند پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور است و هرکسی باید جای خودش را پیدا کند...
یعنی الان هر حالی بود و هرکاری کرد بعدظهور هم ان شا الله همانطور است..
یعنی من زمان ظهور خانه نشینم !!!!
گاهی وقت ها دلم می خواهد به همسرم بگویم 
احساس میکنم پرو بالم را بسته ای..
(البته یکبار شوخی شوخی گفتم ...)
همه ی کار ها برای تو!!!جهاد و سفر و زیارت همه نصیب تو!؟؟
اما من !
انتظار انتظار انتظار و صبر و صبر و صبر و نرفتن  نرفتن نرفتن.......

 

  • ۹۸/۰۷/۰۶
  • عارفه بانو

نظرات  (۵)

  • پیـــچـ ـک
  • سلام

    تازه داری میفهمی؟

    هنوز مونده تا بفهمی!😀

     

    پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور است اما یار واقعی امام زمان کسیه که تقوا داشته باشه. تحت فشار گذاشتن شوهرت برای این پیاده روی از تقوا دوره!

    اعینونی بورع و اجتهاد و عفهًْ و سداد. (نهج‌البلاغه- نامه 45)

     

     

    پاسخ:
    سلام ...
    بله سالی که نکوست از بهارش پیداست 😁😁

    اخه پس ما چی ماهم دلمون میخواد حضور داشته باشیم 😢😢

    سلام

    ان شالله هرچی خیر براتون اتفاق بیافته..

    پاسخ:
    ان شا الله
  • پیـــچـ ـک
  • حضور توی پیاده روی اربعین برات مهمه یا یاری امام؟

    برای دلت میخوای بری اربعین یا برای یاری امام؟

     

    پاسخ:
    قطعا یاری امام ..
    ولی چجور میشه از کنج خونه امام رو یاری کرد!:
  • پیـــچـ ـک
  • فکر میکنی چه جور میشه؟!

    نمیشه یه زن به روش مرد ها امامش رو یاری کنه. اگه فقط یه راه برای یاری امام بود و فقط باید از زن بودن فاصله گرفت تا امام رو یاری کرد، کلا اصلا زن آفریده نمیشدیم.

    یاری کردن امام به روش زنانه چیه؟

    وقتی توی قرآن خطاب به زنان (در ظاهر زنان پیامبر ولی در واقع همه زنان مسلمان) داریم که و قرن فی بیوتکن

    یعنی میشه توی کنج خونه امام رو یاری کرد. این آرامشی که باید توی کنج خونه پیداش کنیم و ما زنا باید پیداش کنیم، باید باهاش چه کار کرد؟ به چه درد میخوره؟

    گاهی خونه چهار دیواری آجری خودمونه و گاهی جامعه مونه. 

     

    پاسخ:
    این آیه از قرآن رو تاحالا توجه نکرده بودم...

    هنوز مغزم  با این موضوع کنار نیومده..
    .ولی خیلی خیلی بهش فکر می کنم...

    همیشه شاید غبطه میخورم به همسرم چونکه اون مسیرش مشخصه ..
    اما حس میکنم مسیر من مشخص نیست.
    هروقت میره ماموریت به خودم میگم حالا تو چی ..حالا تو کجای ماجرایی 
    تو چکار کردی برای امام زمانت...
    با خودم به هیچ نتیجه ای نمی رسم...
    چکارکنم تا بفهمم من هم توی مسیرم من هم یک کارهایی انجام می دهم 

  • ♡eshghe shohadayi♡
  • سلام بر خواهر گلم حالت چطوره عارفه زهرا جون

    راستش یه جورایی منم فکر میکنم چی کار باید بکنم از بس اینطوری فکر میکنم به بیکاری روی آوردم!

    یه بار کار تولیدی میکنم یه بار میگم ادامه تحصیل بدم یه بار میگم برم بسیج...

    راستش خودمم گیج شدم

    چقدر اینطوری بده

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">